Change

Pressekonferanse, mediehåndtering og medietrening

Change Of Scandinavia er en dansk undertøyskjede med 150 butikker i elleve land i Europa, Nord-Amerika og Midtøsten. Virksomheten er det ledende undertøysmerket i Skandinavia. Kjeden har 40 butikker i Norge og virksomheten er delvis norsk eid.

Noen av fagområdene til Stensil er mediehåndtering, medietrening og organisering av åpne og lukkede pressekonferanser.

Da den modne verdensstjernen Britney Spears gjestet Norge for å lansere sin nye undertøyskolleksjon, hadde Stensil ansvaret for dette for Change Of Scandinavia.

  • Utfordringen var å skape synlighet i media for undertøyskjeden. Stensil hadde ansvaret for mediehåndtering og gjennomføring av separate presseintervjuer underlagt popprinsessens ekstremt stramme tidsskjema på norsk jord.

  • Pressetreffet ble lagt til Ekeberg-restauranten som har kvinneskulpturer i alle fasonger rundt i skogen for å fremheve budskapet til Change.

  • Stensil utarbeidet kommunikasjonsstrategi for lanseringen, pressemeldinger, håndterte mediene og gjennomførte medietrening for Norgessjefen i Change.

    «For oss har Stensil vært en uvurderlig støttespiller og drivkraft i prosjekter. De har hatt et genuint ønske om å forstå vår virksomhet, og våre visjoner. Ut fra dette har de foretatt effektive beslutninger på kort sikt, samtidig som det store og langsiktige perspektivet hele tiden blir tatt hensyn til. De kommer med innspill og forslag uoppfordret, og i rådgivingen er de meget tydelige og konkrete. Dette er en stor hjelp ved beslutningstagning. Jeg kan trygt anbefale Stensil»

    Beate Higley
    Administrerende direktør, Change of Scandinavia Norway

    Last ned case (pdf): Change | Stensil

  • shares