Nettbuss

Medietrening for ansatte innen kommunikasjon

Nettbuss er et av de største busselskapene i Norden, med virksomhet i Norge og Sverige. Nettbuss kjører 113 millioner passasjerer hvert år. Det omsetter for 5 milliarder kroner, har 3.200 busser og 7.000 ansatte. Nettbuss er et heleid datterselskap i NSB-konsernet, og har en historie tilbake til 1925 ved etableringen av Selburuta.

Den moderne mediehverdagen blir stadig tøffere, fristene kortere, og sprengkraften ved feilsitering enda større. Et omdømme etablert gjennom mange år kan rives ned på få minutter. Det å håndtere mediene blir viktigere.

  • Nettbuss har gjennomført seks medietreninger for ledergruppene i sine selskaper med Stensils medietreningskurs.
  • Medietreninger tar for seg en kort teoretisk del, etterfulgt av realistiske case for virksomheten, og øving på dette foran kamera med evaluering. Vi anbefaler ledelse eller personer med ansvar for kommunikasjon i grupper på 3-5 personer per kurs.

«Nettbuss har gjennom mange år etablert et godt omdømme blant oppdragsgivere og kunder. Selskapet har en markedsandel på 30 prosent i Norge, og er «top of mind» i den norske befolkningen når det gjelder kjennskap til et busselskap. Vårt omdømme og vår kjennskap er avhengig av at både ledere og øvrige medarbeidere er til å stole på, og fremstår på en troverdig måte i møte med media og øvrige omgivelser.
Stensils medietreningskurs har bidratt til å bevare dette inntrykket.»

Dag Bones
Kommunikasjonssjef i Nettbuss

Last ned case (pdf): Nettbuss | Stensil

shares