Wilfa

Stensil event med PR

Wilfa er et norskeid selskap etablert i 1948 og er Nordens ledende leverandører av småelektriske artikler med fokus på design, kvalitet, sikkerhet og innovasjon.

Selskapet har lansert en serie som heter Wilfa Svart med utsøkt design, bruker-vennlighet og kvalitetsorienterte produkter. Både kaffemaskinen «Wilfa Svart Presisjon» og nå deres Flatt Burr kaffekvern er et resultat av et tett samarbeid med Tim Wendelboe, barista-verdensmester, og DesignIt.

Stensil gjorde følgende:

  • Hovedmålet var å samle de mest ytterliggående kaffeentusiastene i Norge til et event i kaffesjappa til Tim Wendelboe på Grünerløkka, med pre-salg av kvernen.
  • Produktet var den nyutviklede Flatt Burr-kaffekvernen som for alle gode formål er broren til «verdens beste» kaffetrakter som på en nordisk måte brygger kaffen.
  • Det sekundære målet var å få bloggere, journalister, og spesielt interesserte til å skrive om eventet + sende pressemeldinger til norske redaksjoner.
  • Wilfa gjennomførte også en InFact-undersøkelse knyttet til norske kaffevaner.
  • Stensil bidro til kreativ idé, utvikling av budskap, gjennomføring og etterarbeid av eventet og rapport i etterkant.

«Stensil og André Clark-Utvik sørget for et meget bra gjennomført lanseringsevent, som resulterte i fullt oppmøte og med sentrale personer innenfor vår bransje. En lansering som ga oss en god fortjeneste selv etter alle kostnader var dekket. Eventet ble også støttet av en InFact-undersøkelse med uttak i PR.»

Arild Jørgensen
Produktdirektør, Wilfa

Last ned case (pdf): Wilfa | Stensil

shares